Representant

Svanhild I. Lygre Andersen

Varaordførerkandidat og nestleder
Svanhild vil ha gode vilkår for arbeidsliv, god skolehverdag, god hverdag for våre eldre, er opptatt av jordvern og bærekraftig næringslivssatsing

Svanhild I. Lygre Andersen

Bli bedre kjent med Svanhild I. Lygre Andersen:

Svanhild er 44 år, samboer og har ett barn og et voksent bonusbarn. Hun er utdannet Cand.polit – samfunnsgeograf og arbeider for Haugesund kommune som arealplanlegger/Landbruksansvarlig. Hennes interesser er politikk og friluftsliv. Hun er aktiv storviltjeger og elsker uteaktiviteter. Hun går nå inn i sin tredje periode som folkevalgt. Hun har alltid vært samfunnsengasjert, glad i en god diskusjon og valgte å tre inn i politikken i 2011. Svanhild sier det har vært veldig spennende, kjekke og lærerike år; «Jeg er ikke utlært!».

Hun er opptatt av skolepolitikk hvor innføring av et måltid på skolen er en viktig sak for henne. I tillegg er hun opptatt av trygge/gode klassemiljøer. Videre er stikkord for henne er å jobbe for; Gode vilkår for arbeidsliv, god hverdag for våre eldre, jordvern og bærekraftig næringslivssatsing.

Sammen med nevnte fritidsaktiviteter så foretrekker hun å bruke sin tid med familien og gutten sin, gjerne på tur med hund.

På Sandane...