Karmøy Arbeiderparti.

Har du en god sak du ønsker å fremme for Karmøy Arbeiderparti?

Karmøy Arbeiderparti ønsker saker fra alle medlemmer, og vi ønsker å legge bedre til rette for at medlemmer skal kunne fremme saker.

I Karmøy Arbeiderparti er det årsmøtene som er vårt høyeste organ, og det er der saker blir vedtatt, sendt videre eller nedstemt av medlemmene. Sånn må det være, og slik er det demokratiet fungerer.

Allikevel ønsker vi å legge bedre til rette for medlemmers fremming av saker. Og det ønsker vi å gjøre ved å bruke mer tid på våre medlemsmøter, slik at vi kan bruke de foraene til å få en god og bred dialog, drøftelser og diskusjon rundt alle saker som måtte komme inn.

Medlemmer står fritt til å sende inn saker når en måtte ønske, men saker som skal behandles av årsmøte må alltid sendes styret i god tid før årsmøtene. Årsmøtene avholdes typisk i februar hvert år.

Styret ønsker som beskrevet over å bruke medlemsmøtene til å diskutere innkomne saker, og vi ser for oss at årets (årenes) siste medlemsmøter på høsten før Jul, settes av med god tid for god og bred gjennomgang av saker. De som sender inn saker får og her muligheten til å holde innlegg om sakene sine, med replikker og det som hører med. Saker som da synes å ha god oppslutning, og som innsendere ønsker fremmet for årsmøte, går da til styret, som i sin tur legger ved sin anbefaling til årsmøtene, hvorpå årsmøtene bestemmer. Det er ikke et krav at alle saker skal innom medlemsmøter før de går til styret. Dette er kun et tilbud som vi tror vil gagne sakene.

Vi håper dette kan være med på å få en god dialog rundt alle sakene og at medlemmene ønsker å støtte opp om disse mulighetene. For husk, om en ønsker å påvirke politikken i den fine kommunen vår, er vi avhengige av at medlemmer deltar med å påvirke for saker som opptar en.

Så om en har saker en ønsker tatt opp i Karmøy Arbeiderparti, kan de sendes til styret ved styreleder Silje Kringlebotten Husebø på e-post [email protected]

Når tid det blir avholdt medlemsmøter og årsmøter blir annonsert blant annet på hjemmesiden, i Facebook-gruppen og via SMS/e-post.

Ønsker du å bli medlem i Karmøy Arbeiderparti kan du melde deg inn via hjemmesiden til www.arbeiderpartiet.no

- Styret Karmøy Arbeiderparti