Bjørn Harald Johansen

Bjørn Harald sine hjertesaker er barn og unges oppvekstforhold, inkludert innvandrerbarn samt bruk av naturen som rekreasjon

Bjørn Harald Johansen

Bjørn Harald er en voksen herremann på 66 år, samboer og far til tre. Han er utadvendt, glad i å prate (sies det 😊) og hele livet gjennom har han vært sosialdemokrat (gjerne nærmere sosialist sier han). Han arbeider som koordinator for tekniske hjelpemidler i Karmøy kommune og som han synes er en utrolig givende jobb.
Han er født og oppvokst i Sykkylven i Sunnmøre, bodd noen år på Østlandet før han vendte nesetippen mot vest. Dette førte til 25 år i Haugesund og nå de siste åtte i Kopervik.

Trim og helse har alltid vært viktig for Bjørn Harald og han kaller seg selv for en ekte Vardgutt. Han har vært ungdomsleder i S.K. Vard i mange år og i tillegge vært leder i barne- og aktivitetskomitéen i Rogaland Fotballkrets. Har altså på ingen måte ligget på latsiden denne karen...!

Samboeren og han har seks barnebarn som de bruker tid sammen med samt at de også er litt støtte for en liten syrisk familie.