Hanne Mulelid

Hanne vil sørge for gode oppvekstvilkår for barn og unge, og gi kommunens innbyggere gode kulturtilbud for å fremme livskvalitet og trivsel

Hanne Mulelid

Hanne er kommunen sin biblioteksjef, og det på en fortreffelig måte sammen med sine ansatte. I media kunne vi i juli 2019 lese at mens de fleste bibliotekene landet over opplever nedgang i utlån, er trenden en helt annen i Karmøy. Utlånet i første halvår av 2019 økte med 9.000 bøker sammenlignet med samme periode i fjor. I tillegg arrangerer biblioteket «Sommerles» hvor de er ekstra stolte over at 42,6 prosent av de som deltar er gutter. Disse resultatene fortjener applaus!

Hun ble utdannet fra Statens bibliotek- og informasjonshøgskole for 30 år siden. Hun har erfaring fra privat næringsliv (oljeselskap og forlag) og fylkeskommunen før hun begynte i Karmøy kommune. Hanne har mange jern i ilden, eksempelvis nestleder i SILK (Skudeneshavn Internasjonale litteratur- og kulturfestival), nestleder i Storhall Karmøy og kommunes representant i Mælandsgården i Skudeneshavn. Naturligvis, vil en gjerne si, så leser hun mye og har fast spalte med bokanbefalinger i Karmøynytt hver uke.

Hun har hytte i Sunnfjord hvor hun er oppvokst (Bremanger kommune) og drar dit med familien så snart de har anledning. Hun er storviltjeger og trives ute i naturen, synger i kor og har nylig avsluttet en "karrière" som fotballmamma siden begge ungene har spilt fotball frem til i fjor.